Neodgovoreni postovi | Aktivne teme Sada je: 05 kol 2020 03:25.

slika

http://www.motorevija.com.hr



Odgovori  [ 1 post ] 
 Yamaha super tenere - moja Afrika 
Autor/ica Poruka
.
Član YKH
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2008 00:41
Postovi: 5970
Lokacija: VŽ/ZG
Stavio/la Sviđa mi se: 245 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 348 puta
Vozi: FZ1 Fazer
YKH: Predsjednik kluba
U pustinjama je postalo opasno, pa se reli Dakar preselio na drugi kontinent. Unatoč tome, jedan je mit o Africi ponovno oživio - Yamaha super tenere
slika

Super tenere - ime koje je budilo asocijacije poput: pustinja, Afrika, avantura. Ili šesterostruke pobjede Stephanea Peterhansela na reliju Pariz-Dakar. No, sjećanja su s vremenom izblijedjela, avantura afričke pustinje zamijenjena je južnoameričkom, a spomenuti Francuz je motocikl zamijenio automobilom. Yamaha je 1996. godine 750-icu izbacila iz proizvodnog programa. Trinaest godina kasnije žuta naljepnica s poznatim imenom decentno se pojavljuje na oplatama tog maksi diva.


Na njihovu sreću, ali ponekad i nesreću, Yamahini dizajneri nisu započeli svojposao bez orijentacijske točke. Uz bijeli komad papira bila je fotografija oličenja enduro motocikla, BMW-a R 1200 GS-a, već godinama jednog od najprodavanijih modela.


Super tenere mora ostvariti barem ono što je GS već ostvario. U nekoliko navrata, kad bi neki od članova koncerna Yamaha diljem svijeta imao žutu minutu, moglo se čuti da je teško bilo nadmašiti uzor, tj. ponuditi nešto više. Posebice po pitanju mase. Konačni podaci, čini se, to i potvrđuju: super tenere spreman za vožnju navodno teži 261 kg. Isprva se to čini puno, ali je ta masa ipak relativna.


Jer, Yamaha u usporedbi s BMW-om ima tri litre (ukupno 23 umjesto 20 litara) veći obujam spremnika za gorivo. Uostalom, na vaganju je najvjerojatnije bio motocikl sa svim dodacima koji prate prvo izdanje, znači set kovčega s nosačima, aluminijska zaštita za motor i zaštita od pleksi-stakla na svjetlima. Sa sigurnošću u ovom kratkom vremenskom periodu to nam nisu mogli razjasniti ni u Yamahi Njemačka.


No, sigurno je sljedeće: GS sa serijskim središnjim osloncem i zaštitom motora te ABS-om i kovčezima kao dodatnom opremom ulazi u sličan težinski razred - njegova je masa ukupno 263 kg.


Usporedba bi po pitanjima motora trebala biti puno jednostavnija od usporedbe težine, iako se BMW-ov boxer zahvaljujući DOHC-cilindarskim glavama, kojima je nedavno dodatno opremljen, po pitanju okretnog momenta znatno poboljšao.


Jednako kao i kod prvog modela super tenere iz 1989. godine, XTZ 750, Yamaha se i na aktualnoj verziji odlučila za redni dvocilindarski motor. S jednom razlikom - na novom paralelnom twinu koristi koljenastu radilicu s klipnjačama pomaknutima u fazi od 270 stupnjeva. Ta konfiguracija, koja je rednom twinu omogućila redoslijed paljenja i zvuk V2 motora sa 90 stupnjeva, dokazala se kod davno zaboravljenog modela TRX 850.


Već unaprijed se znalo da će novokonstruirana 1199-ka zasigurno imati jednako dugačak hod, jer takva interpretacija ciljane karakteristike s velikim okretnim momentom ima dobar utjecaj pri donjem i srednjem broju okretaja.


Iznenađuje što je hod klipova ipak na kraju ispao toliko dugačak. Pri hodu od 79,5 mm i promjeru od 98 mm nastaje odnos od 0,811. BMW pokazuje vrijednosti od 0,723, a Yamaha TDM 900 od 0,734. Znači, njihov hod je znatno kraći. Unatoč srodnosti tih dvaju Yamahinih motora, postaje jasno da je 1199 potpuno nova konstrukcija.


Već sam prelazak s pet na četiri ventila po prostoru za izgaranje nije jednostavan, uostalom 12 mm hoda više koje super tenere ima u usporedbi s TDM-ovim motorom potražuje 24 mm veću visinu i dužinu kućišta. Stari motor jednostavno ne može osigurati tu količinu dodatnog prostora.

slika

S vrhunskim performansama od 110 KS Yamahin twin trebao bi biti točno na jednakoj razini kao i njegov nedavno pojačani BMW-ov konkurent, pri čemu bi tu vrijednost trebao postići 500 okretaja prije. Prema tvorničkim podacima, maksimum okretnog momenta je 114 Nm. Kako doista izgledaju omjeri snage i okretnog momenta, pokazat će se najranije u travnju, na prvom testu i mjerenju snage.


Iza bočnih dijelova maske, koja strši u visinu, skrivaju se veliki dijelovi motora. Čak je i okvir samo na rijetkim otvorenim mjestima vidljiv. Na detaljnoj fotografiji prikazan je kao konzekventno funkcionalna konstrukcija od čeličnih cijevi, lijevanih i limenih dijelova, čija funkcija nije da dobar izgled, nego su u prvom planu krutost i nosivost.


Na višestruko poduprtom prednjem dijelu s lijeve bočne strane je vodeni hladnjak, a s desne su akumulator, brojni elektronski dijelovi i alati. Pristupačni su, a ipak su dobro zaštićeni. Između njih, motor je pritisnut daleko naprijed, čime je s jedne strane umanjena nosivost stražnjeg dijela pri težem opterećenju te poboljšana stabilnost u vožnji, a s druge strane je napravljeno dovoljno mjesta za dugu stražnju vilicu.


Ona pomaže u neutralizaciji utjecaja kardanskog pogona na ovjes. Yamaha nema ublaživač momenta. Toliko o temi mehanike. Vezano uz elektroniku, najprije se uočavaju dva različita moda vožnje. Kao i kod supersportskog modela YZF-R1, omogućuju oštro ili blago primanje gasa.

U tu svrhu super tenere je opremljen ABS-om i kontrolom trakcije u vidu serijske opreme. Smislena kombinacija, jer su za oba sustava potrebni jednaki senzori za evidenciju broja okretaja kotača. Davno prije predstavljanja novog motocikla Yamaha je najavila kombinirani sustav kočnica, a ovom prilikom obznanjeni su novi detalji vezani uz to.


Pri aktivaciji prednje kočnice aktivira se i kočnica stražnjeg kotača, i to - ovisno o brzini vožnje i količini tereta - s većom ili manjom snagom. Vjerojatno ta raspodjela snage kočenja uz prilagodbu funkcionira jednako kao i kod nekadašnjeg BMW-ovog integralnog ABS-a, tako da se elektronika kod svakog kočenja na području regulacije dodatno podešava, ovisno o individualnom nagibu blokiranja prednjeg i stražnjeg kotača.


Manje je vjerojatno da opterećenje motocikla izravno utječe na raspoređivanje snage kočenja. Ako se stražnja kočnica aktivira prije prednje, funkcija kombiniranog kočenja ostaje neaktivna. Čak i ako se aktivira samo stražnja kočnica, sustav ne aktivira prednju kočnicu. To je izvrsno za osjećajno, kontrolirano kočenje u zavojima.


Kontrola trakcije pak djeluje u dva stupnja. U prvom je njezina namjena da već kod naznaka klizanja smanjuje snagu aktivacijom zaklopki za prigušivanje, smanjivanjem ranog paljenja i prekidom dovoda benzina. Drugi stupanj omogućuje „ ambiciozan stil vožnje s blagim klizanjem“, kako stoji u Yamahinom priopćenju za tisak. Ako netko želi voziti uz veće kutove drifta ili se bez kontrole trakcije želi probijati kroz duboki pijesak, može isključiti funkciju TCS. Uz već opisane poslastice, super tenere nudi i sjedalo s mogućnošću podešavanja visine te podesivo vjetrobransko staklo. Znači, opravdava visoko postavljeni standard razreda.


Dodatna oprema se, doduše, ne može usporediti s BMW-ovom, ali se može zamijetiti određena prednost po pitanju cijene. I na kraju, iako ne i manje važno, spomenut ćemo i pokazati prvu službenu fotografiju novog modela FZ8 fazer, koja je objavljena u isto vrijeme kad i fotografije modela super tenere. Nažalost, taj se motor, pretežito u crnoj boji, gotovo ne razaznaje od tamne podloge. Je li razlog to što njegov početak nije bio na komadu bijelog papira?



+
Jako udobno sjedenje
Motor vrlo elastičan
Ovjes komforan
Doseg izvrstan
Reakcije kardana neprimjetne




-
Masa djeluje pretjerano
Upravljivost troma
Zaštita od vjetra mogla bi biti bolja
Ispušni top nije od nehrđajućeg čelika


26 srp 2010 22:26
Profil
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Odgovori   [ 1 post ] 

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr