Neodgovoreni postovi | Aktivne teme Sada je: 05 kol 2020 04:06.

slika

http://www.motorevija.com.hr



Odgovori  [ 11 post(ov)a ] 
 Yamaha XJ6 diversion - test izdržljivosti 
Autor/ica Poruka
Pozivamo sve vlasnike yamahe XJ6 diversion da podijele svoja iskustva s Motorevijom, budući da ćemo u sljedećem broju objaviti test izdržljivosti ovog motocikla. Slike i komentare možete slati na mail pitanja@motorpresse.hr. Unaprijed hvala!


24 kol 2010 14:41
.
Avatar

Pridružen/a: 13 sij 2009 13:09
Postovi: 2004
Lokacija: ORAHOVICA
Stavio/la Sviđa mi se: 95 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 165 puta
Vozi: Fz6 2006.
YKH: Tajnik kluba
:think: Molim mog prijatelja mrguda da podijeli svoje iskustvo s motorevijom, s tim da naglasi da Bog čuva samo pijano i ludo :whistle:

_________________
ROBY


24 kol 2010 22:02
Profil
.
Član YKH
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2008 00:41
Postovi: 5970
Lokacija: VŽ/ZG
Stavio/la Sviđa mi se: 245 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 348 puta
Vozi: FZ1 Fazer
YKH: Predsjednik kluba
„Mala crvena“ se u našoj garaži tek nakratko zadržala. U „ratu“ koji je trajao 50.000 km, vozili su je svi i koristili je za baš sve! No, je li yamaha XJ6 diversion „preživjela taj sukob“ bez trajnih posljedica?
slika

Je li XJ6 diversion iznimno puno motocikla za vrlo malo novca? Kaže se da je statistika „majka svega“, a upravo statistika prodaje motocikala u Hrvatskoj u posljednje dvije godine kaže sljedeće - XJ6 je najprodavaniji motocikl na našem tržištu.

Već u debitantskoj godini, XJ je privukao ukupno 106 kupaca i s trona najprodavanijeg svrgnuo snažnijeg konkurenta iz vlastite kuće - FZ6/fazera. Čime je XJ 6 zaslužio toliko povjerenje? Rasprostranjena Yamahina servisna mreža, fer cijena, pouzdan i smiren pogonski agregat, niska potrošnja, prihvatljiv dizajn? Možda je najpravednije reći da je kod XJ 6 n/diversiona presudilo sve po malo! Ili, još bolje, Yamaha je u toj godini imala svega po malo više od konkurenata u klasi.

Iako, jednog se svakako moramo dotaći! Naime, zbog trenda stalnog porasta cijene japanskih motocikala, XJ6 diversion je u premijernoj godini formiran na 55.900 kuna, što ustvari odgovara cijeni jednog FZ6, također u njegovoj premijernoj godini. No, na što želimo ukazati? Primjerice, da ste prije sedam godina za iste novce umjesto 78 KS, čeličnog okvira te prednjih dvoklipnih kočnih čeljusti, dobivali 98 KS, alu-okvir i četveroklipne kočne čeljusti. Da, vaš novac danas vrijedi osjetno manje, no to je tema za neku drugu prigodu.
slika

Bez ikakve dvojbe, Yamaha je tim modelom pogodila „središte“ allrounderske i početničke klijentele, a to potvrđuje i naš test izdržljivosti. Naime, mali crveni se u našoj garaži nije dugo zadržavao. Preuzeli smo ga u svibnju 2009. godine, a tek 16 mjeseci kasnije na instrumentima je stajalo 48.700 km. Koristili su ga svi i za sve. Uz to, XJ6 diversion je služio za vikend putovanja, dolazak na posao, odlazak u grad po „kruh i perece“, godišnji odmor te naposljetku i duža putovanja.

Upravo ta njegova naglašena svestranost bila je predmetom stalnih pohvala u dnevniku vožnje, ali i na usporednim testovima. Primjerice, na Mastertestu u Alpama 2009. je u kategoriji allroundera trijumfirao i ušao u veliko finale te tako dodatno potvrdio svoje kvalitete.



Također, brojni su testni vozači bili oduševljeni dobro odmjerenom visinom sjedala (790 mm) te ugodno podešenim ovjesom. S druge strane, oko motora su mišljenja bila podijeljena. Dok su ga jedni karakterizirali uglađenim te svilenim, drugi su pak kudili njegovu pretjerano dosadnu finoću nazivajući ga - tipično japanskim elektromotorom bez trunke emocija. Ovo potonje se može „zamjeriti“ i njegovim konkurentima poput honde CBF 600, pa je svako polemiziranje u tom smjeru itekako suvišno.

Sve u svemu, diversion na ovom testu kroz 50.000 km ustvari nije pokazao nikakve kapitalne slabosti. Sve vozače ponajviše je smetao tipičan Yamahin mjenjač koji se pri ubacivanju u prvu brzinu, te iz prve u drugu, osobito bučno glasao.

Povrh toga, osim spektakularne zvučne kulise, mjenjač je nekoć, pri brzom šaltanju nekoliko brzina naniže, znao stati u praznom hodu između druge i treće brzine. Na velikom servisu na 30.000 km izmijenjene su lamele i opruge. Izmjena je donijela poboljšanje, no „koščati“ osjećaj mjenjača ostao je nepromijenjen.

Nakon 30.000 km kontaktna je bravica katkad znala štrajkati. Štoviše, stanje se s vremenom pogoršavalo, a sklop bravica-ključ zamijenjen je pretkraj testa - na 48.700 km, u okviru jamstva.
Isto tako, kroz 50.000 km isprobali smo i šest pari različitih guma. Prva ugradnja bridgestonea BT-023 pokazala se iznimno stabilnom na pravcu, s vrlo izraženim momentom uspravljanja pri kočenju u zavoju. No, svima kojima vožnja po mokrome ne znači ništa, ponajbolji je izbor conti road attack 2 koji je apsolutni vrh ponude za suhu cestu, dok bi michelin pilot road 2CT preporučili vozačima koji njeguju sportski duh vožnje.

No, to nije sve. Naime, isprobali smo i vjetrobransko staklo MRA s usmjerivačem strujanja zraka, koji je znatno smanjio pritisak vjetra na glavu i prsa, te ugradili zamjenski stražnji amortizer marke Wilbers. Naime, stražnji amortizer u vožnji udvoje ili pod opterećenjem izuzetno brzo dolazi na blok, pa je stoga preporučljivo ugraditi neki od zamjenskih.
slika
]Iako su neki vozači poput našeg čitatelja (vidi iskustva čitatelja) ugradili cijeli sustav kofera, Yamahina se preporuka ograničava tek na top-case te soft-torbe (vidi Yamaha odgovara).

A što je s ocjenom završne bilance nakon rastavljanja? Ako smo tih 50.000 km definirali kao rat, onda se yamaha iz njega vratila neokrznuta, bez ijedne jedine rane. Stanje pogonskog agregata ne ostavlja mjesta polemiziranju ili kritikama, jer sve je upravo onako kako treba biti. Čak i minimalni tragovi habanja u cilindrima, te neuobičajeni tragovi u ljuskama ležajeva radilice nisu imali nikakav utjecaj na ispravnost motora. Sve je u dopuštenim granicama tolerancije, pa čak i viljuške mjenjača na kojima su vidljivi tragovi oštećenja.



Iako se u prvi mah završna obrada motocikla činila „štedljivom“, eksploatiranje kroz sva godišnja doba nije otkrilo nikakve slabosti. Sitna korozija pojavila se tek na jednom varu na okviru, a završni lak, naljepnice i sve plastike sjajno su odoljeli kiši, snijegu i suncu.
Budimo iskreni, takav rezultat na testu izdržljivosti od jednog „jeftilen“ motocikla za 55.000 kuna nismo očekivali. U međuvremenu se XJ može kupiti u trima varijantama - naked n, s gornjom oplatom iliti diversion te posve „obučeni“ diversion f.

Niski troškovi održavanja, skromna potrošnja goriva i guma te nijedan kvar ili izvanredni posjet servisu rezultirali su senzacionalnim drugim mjestom (od ukupno 29 motocikala) u konačnom poretku naših maratonaca. Tako smo dobili i odgovor na pitanje s početka priče - XJ 6 diversion je iznimno puno motocikla za vrlo malo novca!
slika

Stanje:
Glava motora Svi ventili uredno brtve, tolerancije stabljike ventila su unutar ugradbenih mjera, sicevi ispušnih ventila su lagano prošireni. Bregaste osovine su u izvrsnom stanju, osim jednog ležaja bregaste osovine koji ima neznatno veću toleranciju.
slika



Cilindri/klipovi Cilindri su u izvrsnom stanju osim nekoliko nekarakterističnih tragova habanja. Klipovi i karike ne pokazuju nikakva oštećenja ili značajniju potrošenost. Tolerancije svih klipova su još uvijek u granicama ugradbenih mjera.

slika

Radilica Glavni ležajevi radilice pokazuju neravnomjerne tragove potrošenosti koji nisu uobičajeni, a radijalne tolerancije su pak izvrsne. Ležajevi klipnjača i ležajevi bolcni klipnjača ne pokazuju nikakva oštećenja.
slika



Prijenos snage Drugi set lamela, košara spojke i naba su kao novi, te ne pokazuju nikakve tragove potrošenosti, baš kao i zupčanici mjenjača. Na zvjezdastoj ploči vodilice mjenjača vide se minimalna oštećenja, baš kao i na vilicama mjenjača.

slika



Okvir/ovjes Na jednom spoju okvira, na samom varu, vidljivi su tragovi korozije. Ostali lakirani dijelovi poput oplata i spremnika goriva su u izvrsnom stanju, baš kao i originalni prednji te stražnji ovjes.

Yamaha odgovara:

… o radijalnoj toleranciji glavnog ležaja bregaste osovine koji izlazi izvan ugradbenih mjera.
Ležaj bregaste osovine vrlo malo izlazi iz okvira tvorničke tolerancije, no još uvijek je u granicama dopuštene tolerancije što je izvrstan rezultat s obzirom na dužinu i režim eksploatiranja motocikla.

… o tragovima oštećenja na biraču brzina.
Ova oštećenja su sasvim u skladu s prijeđenom kilometražom. Najvažnije je da oštećenja nisu utjecala na ispravnost mjenjača.

… o visokim temperaturama rashladne tekućine koja je tijekom vožnje u Alpama dosezala čak i 105 stupnjeva.
„Visoke“ temperature na XJ6 počinju tek sa 117 stupnjeva. Čak i pri toj temperaturi sve je u „zelenom“ području. Uostalom, to navodimo i u knjižici uporabe. Na 117 stupnjeva se pali i lampica upozorenja na instrumentima, a prema vašim navodima do toga nije došlo ni jednom u 50.000 km. Stoga zasigurno nema mjesta panici.

… o izmjeni kompletne spojke na 30.000 km
Potrošenost spojke na spomenutoj kilometraži nije uobičajena pojava i s njom se dosad nismo susretali. Možda su snažni režimi vašeg testiranja ovdje imali presudan utjecaj.

… o zapinjanju i kvaru kontaktne bravice.
Na kvar bravice može utjecati više faktora. Moguće je da je prljavština ušla u nju ili da je lagano svijen ključ oštetio cilindar. Bilo kako bilo, izmijenili smo je na garanciju.

… o preporuci da se ne ugrađuje sustav kofera.
Yamaha XJ6 je allround motocikl, a ne tourer. Stoga je motocikl razvijan isključivo sa softbagom te top-caseom. Ponuda originalne Yamahine opreme uključuje samo ta dva elementa, a ne cijeli putni set kofera.


14 vel 2011 17:28
Profil
a sa bravom me to uopce ne iznenadjiva,ja neznam za yamahu koja nema taj problem a moja je vec na 8 tisuca pocela hehe


14 vel 2011 20:47
.
Član YKH
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2008 00:41
Postovi: 5970
Lokacija: VŽ/ZG
Stavio/la Sviđa mi se: 245 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 348 puta
Vozi: FZ1 Fazer
YKH: Predsjednik kluba
jure 83 je napisao/la:
a sa bravom me to uopce ne iznenadjiva,ja neznam za yamahu koja nema taj problem a moja je vec na 8 tisuca pocela hehe



Znaš kak se veli :idea: tko maže taj i vozi, bravu treba redovito podmazivati, ja to radim i nemam nikakvih problema, jer ako ju ne mažeš zablokira poklopac koji ju štiti od ulaska vode i vlage a isam mehanizam se posuši pa se pretjerano troši


14 vel 2011 22:32
Profil
sa cime je mazes.ja nisam ni pokusava nego samo malo povucem kljuc prema nazat i nema problema


15 vel 2011 09:17
.
Član YKH
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2008 00:41
Postovi: 5970
Lokacija: VŽ/ZG
Stavio/la Sviđa mi se: 245 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 348 puta
Vozi: FZ1 Fazer
YKH: Predsjednik kluba
jure 83 je napisao/la:
sa cime je mazes.ja nisam ni pokusava nego samo malo povucem kljuc prema nazat i nema problema


malo spreja za lanac 8-) , to je meni ok jer kasnije ključ nije mastan i zamažeš se sa njim


15 vel 2011 09:48
Profil
probat cu pa cu ti javit rezultate


15 vel 2011 15:29
Kiki stavi tablicu redosljeda testiranih modela da sa vidi koje mjesto je zauzeo Diversion i koliko yamaha općenito visoko pozicionirana.


15 vel 2011 20:42
.

Pridružen/a: 13 stu 2010 22:38
Postovi: 523
Stavio/la Sviđa mi se: 168 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 185 puta
Vozi: sve
http://www.motorevija.com.hr/test/yamaha-xj6-diversion-neokrznuta?page=4

evo link ;)


15 vel 2011 22:26
Profil
.
Član YKH
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2008 00:41
Postovi: 5970
Lokacija: VŽ/ZG
Stavio/la Sviđa mi se: 245 puta
Dobio/la Sviđa mi se: 348 puta
Vozi: FZ1 Fazer
YKH: Predsjednik kluba
Mr.Gud je napisao/la:
Kiki stavi tablicu redosljeda testiranih modela da sa vidi koje mjesto je zauzeo Diversion i koliko yamaha općenito visoko pozicionirana.



nema to, samo ima podatak da je to najprodavanji motocikl na našem tržištu


16 vel 2011 12:05
Profil
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Odgovori   [ 11 post(ov)a ] 

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr